Φτιάξε μπάντα σ” ένα μήνα

Έχεις ένα μήνα για να φορμάρεις μπάντα να τα σπάσετε on stage; Μην αγχώνεσαι… Tips from the V.I.Ps…

Το Line Up
Μια ροκ μπάντα αποτελείται, κατά βάση, από τέσσερα πόστα-μέλη: τραγούδι, κιθάρα, μπάσο και ντραμς.
To Google
Οφείλεις λοιπόν να βρεις τα άτομα. Κολωναγγελείς και αφισοκωλείς: “Κιθαρίστας ψάχνει τραγουδιστή, μπασίστα και ντράμερ για δημιουργία ροκ σχήματος με σκοπό άμεσο live”. Γυρνάς στα στέκια της χαράς του κουρέα, αφισοκολλείς κι εκεί, καφεδιάζεις και γνωρίζεις τύπους πετώντας τους -by thw wayne- και την πρόταση. Οι μισοί από “κεί μέσα θα είναι στάνταρ μουσικοί και τραγουδιστές. Τους ψαρεύεις αν ξέρουν τους Pastorius, Κιουρτσόγλου, Πατεράκη (το μπασίστα), Τρανταλίδη, Τόλιο, Hoglan, Colaluca (drums) κλπ. Αν είναι τραγουδιστής συγκεντρώσου στην χροιά της φωνής του και την μουσικότητά της. Επίσης καλό θα είναι να έχουν όλοι κάνει κάποια μαθήματα, να “χουνε συναυλιακή εμπειρία, και βέβαια να τα ίδια ακούσματα με σένα: ροκάς με μεταλλά (πχ) δεν κολλά ούτε με πυρηνική σύντηξη. Και το πιο βασικό: η χημεία σε προσωπικό επίπεδο: τέσσερα ψώνια τα βρίσκουν εύκολα μεταξύ τους λόγω… σεβασμού. Τέσσερις ηρεμίες το ίδιο. Αναλογίες 1-3 και 2-2 πάντως δεν προβλέπονται. Πες ότι τους βρήκες, τέλος πάντων. Μετά πρέπει να ξεκινήσουν:

Οι Πρόβες
Καλό θα είναι να “χετε δικό σας χώρο για να καπνίζετ” αβέρτα, να κατεβάζετε γεωτρήσεις τις μπύρες και να ξεκουράζεστε δίχως πίεση χρόνου. Αλλιώς θα φάτε την προίκα σας στα studio. Έχετε λοιπόν ένα γκαράζ, μια υπόγα ας πούμε, και τη γεμίζετε μηχανήματα. Μπουκάρετε. Καταρχήν συμφωνείτε στο playlist, δηλαδή τα κομμάτια που πρόκειται να παίξετε. Η διασκευή σοφότερη της σύνθεσης, δεδομένης της φειδούς του χρόνου. Διασκευάζετε, λοιπόν, γνωστά (ή άγνωστα) κομμάτια.
   Ο Χάλκινος κανόνας: Αν δεν αρέσει έστω και σ” έναν το κομμάτι, δεν το παίζετε.
   Ο Αργυρός: Αν έστω και λίγο του αρέσει, ν” ανασκολοπιστεί χωρίς βαζελίνη αν αρνηθεί να τ” αγγίξει.
   Ο Χρυσός: Δυστυχώς θα βρεις πολλούς τέτοιους μαλάκες.
Στην εκτέλεση τώρα: Δοκιμάζουμε κάθε κομμάτι. Ξεκινάμ” απ” το πρώτο.
   Ο Πλατινένιος κανόνας: Δεν προχωράμε παρακάτω άμα δεν τελειοποιήσουμε παραπάνω: αν κάθε κομμάτι δεν βγει τέλεια μπορείτε να ασχοληθείτε όλοι με το ψάρεμα, μην πάτε όμως να το παίξετε καλλιτέχνες. Στο live θα έχετε μία ώρα deadline για να παίξετε πχ 15-20 τραγούδια. Φροντίστε να τα δουλέψετε όλα τους καθ” αυτόν τον τρόπο και χωρίς ατέλειες.
   Ο Κανόνας Του Καθημερινού 3-3-3: 3 ώρες πρόβα, 3 γεμάτα σταχτοδοχεία , 3 άδεια μπυροκασόνια.
   Όταν θα έχετε τελειοποιήσει πλέον όλα πλέον τα κομμάτια, τότε αρχινάτε πρόβες τζενεράλε. Παίζετε όλο το playlist πολλές φορές, και αλλάζοντας τη σειρά των κομματιών για να σιγουρευτείτε ότι στο live θα υπάρχει και κάποια συνοχή. Και έπειτα συζητήστε:

Το Layout

Καλή είναι η ομοιομορφία στο ντύσιμο. Ενότητα και επαγγελματισμό αποπνέουν. Φροντίστε να είσαστε στο πνεύμα. Παπουτσάκια για γάμους και βαπτίσια και κοτιλέ πατελονάκια απαγορεύονται. Πεντάευρω τζινάκι, κοντομάνικο με την επιθυμητή στάμπα, και γκέτα γυαλισμένη με το σβουράκι είν” αρκετά… (να υπενθυμίσω πάντως ότι η γκέτα ήταν η στρατιωτική μπότα των ναζί, και ότι είχε το σίδερο για να τσακίζει κεφάλια). Συμφωνήστε στις ατάκες του τραγουδιστή on stage. Μπούρδες απαγορεύονται εκτός κι αν έχεις στυλ… Έφτασε λοιπόν:

Η μέρα της κρίσεως

Φροντίζουμε να είμαστε στο χώρο της συναυλίας μία ώρα πριν απ” το soundcheck της μπάντας μας.
Ο Αδαμάντινος κανόνας: Δε βγαίνουμε να παίξουμε εάν δε μας έχουνε δώσει τουλάχιστον 15 (καθαρά) λεπτά soundcheck». Ειδάλλως μαζεύουμε τα μπογαλάκια μας και φεύγουμε βρίζοντας και πετώντας μπουκάλια μπύρας. Συνήθως, πάντως, το soundcheck πραγματοποιείται κανονικά.
Γενικοί κανόνες για τα μόνιτορ (ηχεία για τους μουσικούς): Ο ντράμερ πρέπει ν” ακούει πιο πολύ τον τραγουδιστή, ο μπασίστας τα ντραμς  και πιο πολύ την μπότα, ο κιθαρίστας ντράμς και φωνή, και ο τραγουδιστής κιθάρα και ντραμς.
Βασικό: Ο ηχολήπτης είναι φίλος μας κι ΟΧΙ εχθρός μας. Του εξηγούμε τι θέλουμε και συνεργαζόμαστε μέχρι και να βγει ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Δεν του σπάμε τ” R χ /. Κι εκείνος τη δουλειά του ήρθε να κάνει. Τα δακτυλάκια του μπορούν, εξάλλου,  άμα θέλουνε να μας “θάψουν” κανονικά την ώρα του live, και να μην μας ακούσει τελικά κανένας. Και δεν κάνουμε 700 ώρες soundcheck: κι οι άλλες μπάντες πρέπει να κάνουν κι αυτές. Ένα τεταρτάκι μέχρι μισάωρο (καθαρό, δίχως το setup) είναι μια χαρά όταν ξέρουμε τι θέλουμε. Τελειώνει λοιπόν το soundcheck και ακολουθεί:
Το Διάλειμμα
μέχρι και την εμφάνισή σας επί σκηνής, το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε γνωρίζοντας μπάντες, γκόμενες και καινούργιες μπύρες.
ΠΡΟΣΧΗ: Αν σε πίνει δεν το πίνεις, διότι έτσι και βγεις σκατά στη σκηνή θα τα κάνεις σκατά. Αν όμως μπορείς να κοντράρεις στα ξύδια το Lemmy (αδύνατον) πρέπει να σε δείρουν έτσι κι αποφασίσεις να μείνεις μακριά απ” τα vol, έως και να “ρθει:

Η ώρα της κρίσης
Είστε στο σανίδι πλέον. Εκεί θα πρέπει να είσαστε αρκετά κινητικοί. Μπάντα ακίνητη, όσο καλή κι αν είναι, δεν έχει δικαίωμα να κάνει το i-Pod επάνω στη σκηνή. Παραπαίουμε, κοπανιόμαστε, τραγουδάμε, “φαλτσάρουμε”, σολάρουμε, γκρουβάρουμε. Επίσης ο τραγουδιστής φροντίζει και ανεβάζει τον κόσμο με ιαχές, ρυθμικά παλαμάκια, τσιτάτα. Και παραγγελιές δεχόμαστε. Άμα σας πουν να παίξετε κάτι που το ξέρετε, ακόμα κι αν δεν το έχετε πολυπροβάρει, ρίχτε το ανοιχτά: ο κόσμος θα εκτιμήσει να δει τέσσερις τύπους να παίζουν για πάρτη του. Ακόμα και αν όλο το πρόγραμμα διαμορφωθεί τελικά απ” τον κόσμο, την επόμενη μέρα όλοι θα μιλάνε για πάρτη σας με τα γονατισμένα σαγόνια και σβέρκους έτοιμους για ζυγοστάθμιση. Άμα τελειώσει το live φυσικά δεν χάνετε το:
After party

Μετά τη συναυλία ευχαριστείτε τον ηχολήπτη, πηγαίνετε τα πράγματά σας σε ασφαλές μέρος, και επιστρέφετε στο χώρο. Παρακολουθείτε εάν θέλετε τις άλλες μπάντες (respect!) δίχως να σ(χολή)άζετε (τουλάχιστον φανερά), κουβεντιάζετε με τον κόσμο, κι ακούτε την κάθε γνώμη προσεκτικά, δίχως να το παίζεται ψώνια ούτε όμως και μετριοπάθουλες διότι θα χαθεί το οποιοδήποτε δέος τους, γκρεμοτσακίζοντάς τους από εκεί που εσείς φροντίσατε να τους ανεβάσατε. Φεύγοντας χαιρετηθείτε μεταξύ σας και ρεπάρετε για κάνα μήνα να ξεζαλιστούν τ” αυτιά σας. Μετά, πάντως, από ένα πετυχειμένο live είναι πολύ πιθανή:
Η κατακλεί(τορί) δα
Φρόντισε τον μαυροντυμένο ξανθόμνο που σού “ρθε με kinky χαμόγελο να σε ρωτήσει αν διδάσκεις κιθάρα, να έχει μάθει το ίδιο βράδυ όλες τις τεχνικές σου, ξεκινώντας με λαρυγγισμούς και δακτυλισμούς. Αγοράζεις σκουφάκια extra sensitive και μελετάς χέρσοι-όμμασοι το θήραμα πριν το ρίξεις πάνω στα ελατήρια που θα φιλοξενήσουν άλλη μια rock συναυλία εκείνο το βράδυ.

Πες το

To email σου δεν φανερώνεται. Όπου * γράφεις υποχρεωτικά.

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>